Main content

 

SAF Congratulates Trump

 

Nov. 9, 2016
New York, NY

The Syrian American Forum congratulates president-elect Donald Trump for his historic win of the presidential elections becoming the 45th President of the United States of America.
As an educational, non-partisan and non-profit organization, SAF is committed to working with President Trump, his administration and other elected officials on both sides of the aisle promoting peace for Syria.

SAF presented then candidate Trump with a paper outlining true facts about the crisis in Syria and possible ways to find a peaceful end to the war on Syria. We called on him to abandon the current administration’s policy of interference and cooperate with the Syrian government in fighting terrorism in Syria and the region.

SAF will continue to advocate these positions with the President-Elect, hence with his administration. SAF encourages President Trump to follow on his early calls for cooperation with Syria – and Russia – in its campaign to end terrorism for the sake of both American and Syrian people, and for the sake of peace all around.

 

يهنئ المنتدى السوري الأميريكي الرئيس المنتخب دونالد ترامب لفوزه التاريخي في الانتخابات الرئاسية ليصبح الرئيس الخامس و الأربعين للولايات المتحدة.

و يلتزم المنتدى كمنظمة غير ربحية و محايدة في أميريكا العمل مع الرئيس ترامب و إدارته و المسؤولين الآخرين من الحزبَين للتوصل إلى السلام في سورية.

لقد قدم المنتدى السوري الأميريكي ورقة إلى ترامب منذ فترة تشرح الحيثيات الحقيقية للوضع عارضاً بعض السبل الممكنة لإنهاء الحرب ضد سورية. و دعا المنتدى ترامب في هذه الورقة إلى التخلي عن سياسة الإدارة الحالية و المتمثلة في التدخل المباشر بالشأن السوري و استبدال ذلك بالتعاون مع الحكومة السورية في محاربة الارهاب في سورية و المنطقة.

و يعلن المنتدى أنه سوف يستمر في الدعوة إلى هذه المواقف و يشجع الرئيس المنتخب على الاستمرار في دعواته السابقة للتعاون مع سورية – و روسيا – في حملتها لإنهاء الإرهاب و ذلك لمصلحة الشعبين السوري و الأميريكي، و من أجل السلام حول العالم.