Main content

In the New York Times: SAF Calls on the Administration to Stop Supporting Militants/Terrorists


“Russia’s Risky Military Moves in Syria” (editorial, Sept. 12) comes to the proper conclusion that “salvaging what is left of the Syrian state” should be a shared goal. Achieving this goal should take into consideration that Russia’s involvement follows the direct and indirect military involvement of the United States and many other European and regional countries, becoming direct partners in this war.

While warning Russia about the consequences of its involvement, the Obama administration should be clear that it set precedent by allowing its allies, and itself, to directly or indirectly support militants considered to be terrorist organizations.

Breeding militants in Syria is the main reason this conflict has turned into a vicious war. The first and foremost priority for the international community should be a realization that the political and diplomatic solution starts with a full cessation of support to these terrorist militants.

The interference in Syria by Turkey, Saudi Arabia, Qatar and European countries, and the support provided by the United States in financing, arming and training militants, led to the calculation by Russia and others to participate in what could be a first line of defense against the spread of terrorism and fundamentalism to their own countries.

Ghias Moussa
Jersey City
The writer is director of communication for the Syrian American Forum.

http://mobile.nytimes.com/2015/09/16/opinion/russias-role-in-syria.html

 

لقد توصلت مقالتكم المنشورة في 12 أيلول تحت عنوان "التحركات العسكرية الروسية المحفوفة بالمخاطر في سورية" إلى استنتاج مناسب بأن "إنقاذ ما تبقى من الدولة السورية" يجب أن يكون هدفاً مشتركاً. لكن تحقيق هذا الهدف يجب أن يأخذ بالاعتبار أن التدخل الروسي يأتي بعد التدخلات العسكرية المباشرة وغير المباشرة من قبل الولايات المتحدة والعديد من الدول الأوروبية والإقليمية والتي أصبحت شريكاً مباشراً في هذه الحرب.

وبينما تحذر الإدارة الأميركية روسيا من تبعات تدخلها هذا، فإنه يتوجب عليها أن تكون واضحة في أنها هي التي خطت السابقة عبر السماح لحلفائها، ولنفسها، بتقديم الدعم المباشر وغير المباشر لمسلحين يعتبرون منظمات إرهابية.

إن تغذية وتنمية المسلحين في سورية هي السبب الرئيسي لتحول هذا النزاع إلى حرب شرسة. إلا أن الأولوية الرئيسية والجوهرية للمجتمع الدولي يجب أن تكون الإدراك بأن أي حل سياسي ودبلوماسي يجب أن يبدأ بالوقف الكامل لأي دعم يقدم إلى هؤلاء المسلحين الإرهابيين.

لقد أدى تدخل تركيا والسعودية وقطر ودول أوروبية في سورية، إضافة إلى الدعم الذي قدمته الولايات المتحدة عبر تمويل وتسليح وتدريب المسلحين إلى حسابات من قبل روسيا وغيرها بضرورة المشاركة في ما يمكن اعتباره خط الدفاع الأول ضد انتشار الإرهاب والتطرف إلى بلادهم.

د. غياث موسى

المتحدث باسم المنتدى السوري الأميريكي

 

المنتدى السوري الأمريكي: نسعى لدفع موقف أمريكا نحو الحل السياسي في سورية

نيوجيرسي-سانا

أجرى المنتدى السوري الأمريكي انتخاباته الأولى لمجلس إدارته بعد ثلاث سنوات من إنشائه حيث فاز بالانتخابات الدكتور ناصر العاني والدكتور إياد سلوم عن ماساتشوستس والدكتور يزن الخطيب عن فلوريدا والدكتور حسام السمان عن كاليفورنيا والدكتور فادي بشور عن أوهايو والدكتور غياث موسى عن ولاية نيوجيرسي.

وقال الدكتور العاني رئيس المنتدى في تصريح لـ سانا إن أعضاء مجلس الإدارة الجدد سيجتمعون خلال أسبوع لانتخاب رئيس ومسؤولين تنفيذيين في الوقت الذي تتم إعادة هيكلة المنتدى في جوانبه الداخلية منها والمتجددة وفي الفروع والولايات وذلك بهدف تفعيل العدد الكبير من السوريين الأمريكيين ومؤيديهم والمؤمنين بمبادئ المنتدى التي تؤكد “ضرورة وقف العنف ووحدة سورية دولة وشعبا بكل أطيافها وسلامة ووحدة أراضيها وحل الأزمة بناء على الحوار بين السوريين”.

وأشار العاني إلى أن حوالي 60 بالمئة من الأعضاء في ولايات عديدة شاركوا في الانتخابات مؤكدين رفض السوريين الأمريكيين لدعوات تدمير سورية بحجج مختلفة.

ولفت العاني إلى بعض التغيرات تجاه التعامل مع الوضع في سورية كالتي يتم ملاحظتها سواء في الرأي العام أو الإعلام الأمريكي وربما آخرها مقالة في ذا ديلي بيست لخبير الشؤون الدولية ليزلي غيلب والتي كانت أكثر وضوحا من غيرها بالقول “إنه لا يمكن للرئيس الأمريكي باراك أوباما النجاح في محاربة الإرهاب إلا عبر التعامل مع سورية ورئيسها”.

وأكد العاني أن التحول تجاه التعامل مع الوضع في سورية الذي يتبين في مقالات ومواقف رسمية أميركية هي نتاج جهود عديدة ومستمرة قام بها المنتدى وبدأت تلقى ثمارها في دفع الموقف الرسمي الأميركي نحو الحل السياسي المبني على الحوار وليس عبر استجلاب التدخلات الخارجية والمزيد من القتل والدمار.

يشار إلى أن المنتدى السوري الأمريكي منظمة سياسية اجتماعية تعمل وفق القوانين الأمريكية بجهود عدد من أبناء الجالية السورية في أمريكا تهدف إلى توحيد صفوف السوريين في المغترب ودعم الوطن ومشاركة أبنائه في التصدي للحرب الكونية التي يتعرض لها بلدهم الأم سورية وذلك عبر نشاطات وطنية متنوعة في عدد من المدن والولايات الأمريكية.

مها الأطرش

 

http://www.sana.sy/%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%85%D8%B1%D9%8A%D9%83%D9%8A-%D8%AC%D9%87%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%B1.html

U.S. Syria Policy Should Focus on Negotiation

Jul 22, 2013

 

Letter to the Editor

Published: July 21

David Ignatius, in his July 18 op-ed column, “It’s not Syria. It’s us,” seemedto have determined that force is the only way to help Syria, arguing that a moderate, secular force will not only topple Syrian President Bashar al-Assad but also eradicate all the extremist forces there. Maybe next, Mr. Ignatius will opine that this moderate force will also liberate the entire Middle East.It is time to abandon the idea of bringing the Assad regime down by force. That would destroy Syria and its people and have far-reaching negative ramifications on the national interests of the United States.

It is time to adhere to the Geneva conference principles agreed on by the U.S. government, which created a framework for a government transition. Dialogue is the only option. It is time to consider that more than 5 million Syrians will face death by famine and disease, not by bullets and guns, if violence continues. Talk of military solutions only prolongs the war and killing.Enough is enough. Let’s use our moral force to bring everyone to the negotiating table, not to the killing fields.

Ghias Moussa, Jersey City, N.J.

The writer is director of communications for the Syrian American Forum

http://www.washingtonpost.com/opinions/americas-syria-policy-should-focus-on-negotiations/2013/07/21/4fc53748-efce-11e2-8c36-0e868255a989_story.html